GODZ. 6:30-8.00
– Swobodna aktywność w kącikach zainteresowań, zgodnie z potrzebami dzieci,
– Gry stolikowe przy niewielkim udziale nauczyciela,
– Praca indywidualna z dziećmi,
– Udział dzieci w samodzielnym przygotowaniu pomocy dydaktycznych do zabaw i zajęć.
GODZ. 8:00-8:30
– Porządkowanie sali przez dzieci,
– Ćwiczenia i zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia oddechowe,
– Czynności porządkowo-gospodarcze, czynności samoobsługowe – zabiegi higieniczne,
– Pełnienie dyżurów przez dzieci.
GODZ. 8:30-9:20
– Śniadanie – utrwalanie nawyków zdrowego i kulturalnego spożywania posiłków.
GODZ. 9:00-9:30
– Zabawy swobodne dzieci,
– Porządkowanie sali.
GODZ. 9.30-10.30
– Zajęcia z całą grupą – wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka poprzez aktywne formy: doświadczanie, badanie, obserwowanie, zajęcia ruchowe,
– Realizacja programów wybranych przez nauczycieli,
– Religia.
GODZ. 10:30-10:45
– Czynności higieniczno-organizacyjne,
– Drugie śniadanie, czynności porządkowe.
GODZ. 10.45-12.15
– Pobyt na świeżym powietrzu, spacery, gry, zabawy, zajęcia ruchowe, gry i zajęcia sportowe, zespołowe, grupowe, międzygrupowe, przyrodnicze, prowadzenie obserwacji, prac ogrodniczych, wycieczki,
– Zabawy swobodne.
GODZ. 11.45-12.30
– Czynności organizacyjno-higieniczne przed obiadem.
GODZ. 11.50-13.20
– Obiad – zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku,
– Zachowanie odpowiedniej postawy,
– Czynności higieniczne po obiedzie – mycie zębów.
GODZ. 12:30-14.00
Dzieci młodsze – gr. I:
– Odpoczynek poobiedni, relaksacja,
– Słuchanie bajek literackich oraz muzycznych.
Dzieci starsze – gr. II i III:
– Zabawy relaksacyjne z wykorzystaniem muzyki aktywizującej odpoczynek, wyobraźnię i sprzyjające wyciszeniu,
– Swobodna zabawa dzieci,
– Zajęcia twórcze – praca zespołowa i indywidualna.
GODZ. 14.00-15.00
– Przygotowanie do podwieczorku, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe,
– Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania,
– Podwieczorek.
GODZ. 15:00-17:00
– Swobodna aktywność dzieci wg. ich pomysłów i zainteresowań,
– Ćwiczenia utrwalające wiadomości,
– Dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub w ogrodzie,
– Czynności porządkowe,
– Praca indywidualna – kompensacyjno-korekcyjna.